Az összes vállalkozás életében minden bizonnyal előbb vagy utóbb eljön az a pont, amikor szükségessé válik egy weboldal létrehozása. A linképítés szerepe ebben a folyamatban is megmutatkozik. Nem egyszerű a feladata annak, aki csekély összegből szeretné kialakítani vagy modernizálni a már meglévő weblapját. Egy újonnan kiépített honlap egészen tetemes összegeket is felemészthet, de persze meg lehet valósítani szerényebben is. Az bizony köztudott, hogy egy jól megkreált és kitalált oldal rengeteg új vásárlót vagy látogatót jelenthet majd. Ki ne szeretne erre törekedni? A válasz egyszerű: mindenki, aki valamilyen céggel vagy vállalkozással rendelkezik, esetleg ezek valamelyikének alapításán gondolkodik.
A tartalom mellett, legalább annyira fontos a megjelenés és a figyelemfelkeltő grafikus elemek. A linképítés folyamata igazán bonyolult is tud lenni, ezért kell a megfelelő szakemberekre bízni. A még több látogatóhoz a linképítés természetesen az egyik első lépést adja meg. Ennek az eljárásnak többek között olyan pozitívumai vannak, mint a jobb helyezés a keresők találati listáján, több bevétel, ezáltal a profit is növekszik. A minőségi linképítés célja, hogy minél többször hivatkozzanak egy adott oldal tartalmára, hiszen így a keresőmotorok jobb helyezést biztosítanak a weblapnak.
Nem titok, hogy egy internetes megjelenésnek egészen magas költségei is lehetnek, hiszen számtalan háttérmunkát kell elvégezni mire egy „kézzel fogható” honlapot kapunk. A tartalomoptimalizálás nagyon hatékony tud lenni, ha a megfelelő módon kerül megvalósításra. A linképítés manapság egy igen népszerű szolgáltatás, amit a kisebb cégek is szeretnének igénybe venni. Egy adott internetes oldal keresőbaráttá tétele javíthatja a látogatottságot. A dizájn, a tartalom és a grafika változtatásával elérhető, hogy egy oldal bizonyos mértékben felülmúlja a hozzá fűzött reményeket.
A megfelelő linképítés azt is jelenti, hogy rövid idő alatt plusz találatokkal növeli meg a honlap iránti érdeklődést, ami hosszútávon igazi főnyeremény. Ugyan nem szabad egyből nagy eredményeket várni, mivel a keresőoptimalizálás és a linképítés is leginkább azoknak hoznak sikereket, akik képesek türelemmel várni. Nincs egy konkrét időintervallum erre, de megközelítőleg a 6-12 hónap közötti táv már reálisnak mondható. Kevésbé közismert nevén, a linkkampány tehát egy igazán hasznos dolog, aminek több fajtája is létezik. Minden esetben azt kell alkalmazni, ami a weblap tartalmához, valamint stílusához egyaránt illeszkedik.