Egy webáruház sikeressé tétele nem egyszerű feladat. Hosszú, folyamatos munkára van szükség ahhoz, hogy a látogatók rátaláljanak az internetes áruházakra. Bár sok munka van vele, azért mégis megéri pénzt és időt áldozni erre, ha szeretnénk, hogy profitot termeljen az üzlet. A keresőoptimalizálás árak rengeteg tényezőtől függnek, ezért nagyon nehéz lenne megmondani első ránézésre, hogy mennyibe fog kerülni egy weboldal sikeressé tétele. Ez egyrészt függ attól is, hogy a megrendelő mit szeretne és függ a versenytársak erősségétől is.
Minél több pénzt költenek a versenytársak a webáruházak optimalizálására, nekünk is annál többet kell áldoznunk rá, ha le akarjuk győzni őket. Persze egy induló internetes áruház nem tud annyit költeni reklámokra és az oldal népszerűsítésére, mint a már ismert, sikeres vállalkozás. Ezért lassan halad, lépésről-lépésre. Minden cégvezetőnek el kell dönteni, hogy az éves bevételből mennyit szán az oldal népszerűsítésére. A keresőoptimalizálás árak tehát a megrendelőtől is függnek. A keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat, így az első hónapokban nem várhatunk látványos eredményeket.
El kell teljen legalább egy negyed évnek, amíg észlelhető változást láthatunk, de idővel egyre több és több látogató érkezik az oldalunkra. Idővel a keresőoptimalizálás árak megtérülnek, nő a vállalkozás bevétele és még többet lehet népszerűsítésre költeni. Az optimalizálásnak két típusa van. Az egyik a weboldalra szánt szövegek megírása. Ezt gyakran a honlap tulajdonosa végzi, hiszen ő ért legjobban azokhoz a termékekhez és szolgáltatásokhoz, amit kínál.
Időhiány miatt ezt is rá lehet bízni a szakemberekre. Amit viszont mindenképpen érdemes a profikra bízni, az a linképítés. A keresőoptimalizálás árak alakulása függ attól, hogy havonta hány kulcsszóra szeretnénk optimalizálni a webáruházat és a linkek milyen erősségű oldalakra kerülnek. Nem szerencsés ugyanis csupán egy-két szóra optimalizálni, de a túl sok kulcsszó használata sem ajánlott. A keresőoptimalizálás árak kifizetésével, idővel jelentősen megnövelhetjük a vásárlók számát.