Az alkalmazottak motiválására több módszer is létezik. Míg régebben a büntetést használták, ha valaki rosszul teljesített, ma már inkább a jó munkaerő jutalmazása a gyakoribb. Így a céges ajándékok egyre nagyobb szerepet kapnak a vállalatok életében. A céges ajándék emblémázás, az utóbbi években igen népszerűvé vált.
Golyóstollakat, bögréket, ruhaneműket és egyéb mindennapos tárgyakat is kiválóan lehet emblémázni. Az alkalmazottakat néha meglepik a vállalatok vezetői némi csekélységgel, amelyek kiváló motivációs erővel bírnak.
Ezek a tárgyak ugyanakkor reklámajándéknak is kiválóak, hiszen a cég logójával ellátott termékek népszerűsíthetik a vállalatot. A céges ajándék emblémázás a marketing szempontjából is fontos lett. Olcsóbb ezzel a módszerrel reklámozni egy-egy terméket vagy magát a céget, mint a drága és személytelen óriásplakátok, szórólapok segítségével.
Az apró használati tárgyakból így kiváló reklámanyagok készülhetnek, a céges ajándék emblémázás révén. Ma már minden jelentősebb vállalat alkalmazza ezt a stratégiát a marketing területén.